Logo stadsbladbreda.nl


"Nu na 4 maanden hebben we de zaken op orde en genieten ervan als klanten tevreden zijn", aldus Jasper en zijn collega's Jan en Sebastiaan
"Nu na 4 maanden hebben we de zaken op orde en genieten ervan als klanten tevreden zijn", aldus Jasper en zijn collega's Jan en Sebastiaan (Foto: )

Autobedrijf Zuid-Oost ligt weer op koers

Sinds half februari heeft Jasper de Leeuw (32) Autobedrijf Zuid-Oost overgenomen en gaat er geen week voorbij of een dankbare klant komt nog gauw even iets lekkers brengen. "Een mooiere waardering kun je eigenlijk niet krijgen", vindt Jasper: "Voor niemand is het leuk als er onverwachts iets met zijn auto is, maar wij proberen wel om mee te kijken met een klant en een eerlijk advies te geven." En dat wordt dus op prijs gesteld, want de klandizie neemt toe."Dat was ook hard nodig. Automobielbedrijf Zuid-Oost was vanaf 1987 de grootste Saab-dealer. "De klap kwam natuurlijk hard aan, toen er vanaf 2011 geen nieuwe SAAB's meer geproduceerd werden", vertelt Jasper, die al ruim 13 jaar in de garage werkt. "We waren ooit met 16 man personeel, waarvan de meesten toen ontslagen werden."
In 2013 werd het nieuwe pand van Zuid-Oost aan de Ringbaan Zuid 301b in Tilburg betrokken. De doorstart was in het begin moeilijk. "Eeuwig zonde als deze garage zou verdwijnen", vond Jasper en hij waagde de gok om het bedrijf over te nemen. "Eigenlijk hebben we dat met ons drieën gedaan", vindt Jasper. "Jan van Zanten (al 43 jaar automonteur en later chef werkplaats) en Sebastiaan (al 4 jaar bij het bedrijf) hebben samen met mij de schouders eronder gezet. Alle drie hebben wij het Zweedse DNA .Wij staan voor duurzaamheid en veiligheid en willen dat u zich bij ons thuis voelt. We kennen ons bedrijf van binnen en van buiten, maar kennen ook onze klanten. Dat zijn niet alleen de SAAB-rijders die trouw aan hun merk gebleven zijn, maar ook Volvo-rijders en klanten met andere merken, waarvoor we ook alle testapparatuur hebben. We zijn met ons drieën en dat betekent, dat we een planning voor 200% maken. Dan is er altijd één van ons – meestal Jan – die klanten te woord staat of kleine reparaties direct kan doen. Klanten vinden het bij ons ook echt gezellig, want ze doen graag een bakkie mee, of werken wat op de laptop. Dat is ook één van de redenen, dat we klanten uit half Nederland hebben."

Meer berichten

Shopbox