Zo ziet straks de entree van de Houtmarkt in de Ginnekenstraat er uit. In totaal komen er zeventien winkels en ook twee horecazaken in te zitten. De eerste drie namen zijn nu bekend: Superdry, Brandfield en Rituals.
Zo ziet straks de entree van de Houtmarkt in de Ginnekenstraat er uit. In totaal komen er zeventien winkels en ook twee horecazaken in te zitten. De eerste drie namen zijn nu bekend: Superdry, Brandfield en Rituals. (Foto: )

Eerste winkels nieuwe Houtmarkt zijn bekend

De eerste namen van winkels die zich gaan vestigen in het nieuwe winkelgebied de Houtmarkt, dat op dit moment midden in het centrum van Breda wordt gerealiseerd, zijn bekend. Het zijn cosmeticamerk Rituals, kledingmerk Superdry en horloge- en sieradenwinkel Brandfield. In totaal komen er zeventien winkels en twee daghorecazaken in de voormalige passage tussen de Ginnekenstraat en de Kerkstraat.

BREDA - Cosmeticamerk Rituals, dat luxe verzorgingsproducten verkoopt, opent 'n zaak van maar liefst 345 vierkante meter. Hiermee wordt de winkel in Breda één van de grootste in Nederland. Het trendy kledingmerk Superdry opent 'n winkel van 255 vierkante meter en Brandfield, onder meer bekend van de webshop voor horloges, sieraden en tassen, opent er zijn vijfde eigen winkel van 154 vierkante meter.

Vergevorderde gesprekken

Maurice Vermeulen van Business 2 Real Estate, die met Rob Kokelenberg van Kokelenberg & Ouwehand Vastgoed Adviseurs voor de verhuur van de Houtmarkt verantwoordelijk is, zegt dat er met nog meer partijen contracten zijn getekend. Ook zijn er met diverse partijen vergevorderde gesprekken. ,,De namen hiervan houden we nog even voor ons.''

Iets bijzonders neerzetten

In de zoektocht naar een nieuwe invulling van de Houtmarkt is men niet over één nacht ijs gegaan. ,,We willen er iets bijzonders neerzetten, wat van toegevoegde waarde is voor Breda. We zijn daarom continue bezig met de afweging welke partijen we wel en welke we niet willen in het gebied om te komen tot een aantrekkelijke mix van zaken die zorgen voor een unieke beleving'', aldus Rob Kokelenberg.

Een complete metamorfose

Naast de geheel nieuwe invulling ondergaat het gebied ook een complete metamorfose. Zo gaat het dak eraf, waardoor het geen passage meer is, maar er 'n boutique-achtige omgeving ontstaat. Ook de nieuwe bestrating sluit hier op aan. Zowel bij de entrees als in de rest van het nieuwe straatje worden de gevels omhoog getrokken met veel glas. Daarnaast zal het gebied meer eenheid uitstralen doordat er nu sprake is van één eigenaar. Tevens komt er naast de bestaande twee entrees een handige derde entree die aansluit op de Mols-parking. Bij deze entree komt ook een betaalautomaat voor de parkeerplaats.

Nieuwe hotspot van Breda

,,Dit zal leiden tot meer passanten, want de Mols-parking is - met ruim 400 parkeerplaatsen - één van de best lopende parkeerplaatsen in Breda'', aldus Maurice Vermeulen. ,,De Houtmarkt heeft dus alles mee als nieuwe hotspot van Breda.''

Meer berichten