'Hollandse Nieuwe Stijl'-foodtruck komt naar Breda

Zaterdag 13 juli komt De Hollandse Nieuwe Stijl tasting-foodtruck naar Breda. 'Haring happen' is een van de bekendste Nederlandse eettradities. Toch wijst consumentenonderzoek uit dat de zogeheten millennials (de generatie geboren tussen 1980 en 2000) het eten van Hollandse Nieuwe associëren met een oubollige traditie. Om deze doelgroep te laten zien dat haring niet alleen zilt en puur 'uit het vuistje' gegeten hoeft te worden, organiseert het Nederlands Visbureau deze zomer een tasting-foodtruck-toer op drukbezochte locaties in Nederland.

De tasting-foodtruck-toer heeft als doel millennials te inspireren met haring Hollandse Nieuwe Stijl aan de slag te gaan. Vanuit de foodtruck worden verrassende, hedendaagse haring-gerechtjes uitgedeeld. Hollandse Nieuwe Stijl ontstaat door jonge haring met diverse ingrediënten te combineren. Deze verrassende nieuwe gerechten passen helemaal in het straatje van de Instagramgeneratie. Haring is een omega-3 bom en dus goed voor hart en bloedvaten. Deze vis zit vol vitamines en onverzadigde vetten. Supergezond visje dus! De Schijf van Vijf adviseert om regelmatig vette vis als haring te eten, liefst één keer per week. De millennials zijn bij uitstek een generatie die veel bezig is met gezond eten en bewegen. De toepassing van de Hollandse Nieuwe Stijl past dus goed in de levensstijl van millennials.

,,Dat 'Haring zoals je 'm nog nooit geproefd hebt' een goede slogan is, blijkt wel. 'Oh, maar zo vind ik hem wel lekker!' en 'Maar dit kende ik helemaal niet zo', zijn slechts een greep uit de veelgehoorde reacties.", aldus Agnes Leewis, directeur van het Nederlands Visbureau. Deze campagne wordt ondersteund door prikkelende en uitnodigende social media-uitingen en een smaakmakend receptenboekje. Na Breda gaat de foodtruck verder op toer. Zo vindt men de tastings onder andere in Arnhem, Maastricht, Utrecht, Eindhoven en Alkmaar.

De foodtruck is zaterdag 13 juli van 12:00 uur tot 22:00 uur aanwezig bij de Jumbo XL in winkelcentrum Stada Stores. Meer informatie over de campagne is te vinden op: www.visbureau.nl/hns

Meer berichten