Doorgaans brengt Buddy to Buddy nieuwkomers in contact met Bredanaars, maar nu vraagt deze tijd van social distancing om een andere manier van verbinden: met 'Breda, ik hou van jou!'. FOTO: DIANA VRIENDS
Doorgaans brengt Buddy to Buddy nieuwkomers in contact met Bredanaars, maar nu vraagt deze tijd van social distancing om een andere manier van verbinden: met 'Breda, ik hou van jou!'. FOTO: DIANA VRIENDS (Foto: Diana Vriends)

'Bredanaars, let's keep in touch'

'Breda, ik hou van jou!', dát is het uitgangspunt van een hartverwarmende campagne van Buddy to Buddy. Waar Buddy to Buddy zich normaal gesproken inzet om nieuwe inwoners van Breda (vluchtelingen) in contact te brengen met Bredanaars, vraagt deze - voor velen onzekere - tijd van social distancing om een andere manier van verbinden van mensen.

Oprichtster Anne van Engelen: ,,Juist nu is het heel belangrijk om in contact te blijven met elkaar. Voor veel mensen is het een moeilijke tijd: we zijn aan huis gekluisterd en we missen de sociale contacten en activiteiten. Het doet me denken aan de verhalen van vluchtelingen. Zij vertellen ons vaak dat ze erg eenzaam zijn als ze in hun nieuwe (leef)omgeving terecht zijn gekomen. En dat is allesbehalve bevorderlijk voor het integratieproces.''

'Samen staan we sterk'

Collega Liesbeth van Well vult aan: ,,Buddy to Buddy wil een 'thuis-gevoel' creëren voor iedereen die hier woont of komt wonen. Ook als we een moeilijke tijd doormaken, zoals nu. We zijn allemaal Bredanaars in lief en leed. En zoals vrijwel iedere Bredanaar zal bevestigen: we houden gewoon heel veel van onze stad. Dat is hetgeen wat ons verbindt. Samen staan we sterk!''

Samenwerking met NAC

Met die gedachten zetten de dames van Buddy to Buddy de ‘Breda, ik hou van jou’-campagne op. Uiteraard gebaseerd op het Bredase lied van de recent overleden Bredanaar Thijs van der Molen, bekend bij alle NAC-fans. En die link met NAC is geen toeval. Anne: ,,Er liggen mooie plannen voor 'n samenwerking met NAC. Maar helaas hebben we die vanwege de coronacrisis moeten uitstellen.''

Iedereen hoort erbij in Breda

Tim Coremans, de coördinator van NAC Maatschappelijk, bevestigt dat: ,,Net als Buddy to Buddy vinden wij dat iedereen erbij hoort in Breda. Dit is ook 'n belangrijke waarde van ons als club. Samen maken we de stad. Dus doen we graag mee.''

Hang de poster voor je raam

Hou je ook zoveel van Breda? Hang dan de poster die week in Het Stadsblad staat, voor jouw raam! Je kunt die poster downloaden via deze site (bij het kopje 'kranten'). Liesbeth: ,,Daarmee maken we de verbondenheid zichtbaar en delen we de liefde voor onze stad. Ook is er 'n video, waarop Bredase buddy’s hun liefde voor de stad uitspreken. We vragen aan lezers hetzelfde te doen. Schrijf in een paar woorden op waarom je van Breda houdt en stuur dat samen met een foto van jezelf en de poster op naar de redactie van Het Stadsblad.''

Met je selfie in Het Stadsblad

Iedereen die een selfie maakt met de 'Breda, ik hou van jou!-poster maakt kans om met die foto en daaronder in het kort waarom je van Breda houdt, in Het Stadsblad te komen. Gewoon even mailen naar: redactie.hsb@dpgmedia.nl, en wie weet zie je je dan terug in Het Stadsblad! Wil je voor inspiratie de video van 'Breda, ik hou van jou!' bekijken, klik dan hier: https://www.youtube.com/watch?time_continue=7&v=Mob0G9RLDls&feature=emb_logo.

Kleurwedstrijd voor de kinderen

'Breda, ik hou van jou!' wil ook graag Bredase kinderen vragen om hun liefde voor de stad te delen. Daarom houden ze een kleurwedstrijd en vragen ze kinderen om hun kleurplaat op te sturen naar de Huiskamer van Buddy to Buddy (Christiaan Huygensstraat 52, 4816 BK Breda). De kleurplaat is te downloaden via www.buddytobuddy.nl/breda. De winnaars zullen een mooie prijs ontvangen.

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?

Aanmelden